söndag 4 maj 2008

Internet botar nervositet - typ



Okej, ska ta flyget till Istanbul i dag och blir borta en vecka. Är jäkligt nervös inför flygningen, en paranoia jag försöker övervinna med hjälp av nätet. Har varit inne på vädersajten AccuWeather och noggrant kontrollerat temperatur, vindhastigheter och stormvarningar. Mycket tyder på att det kommer vara ett milt regnväder när vi kommer fram, vilket är väl okej, antar jag. Bara så länge de kraftiga vindbyarna håller sig borta.

Har också förfriskat mina kunskaper om flygplanstypen Boeing 737 800 som ingår i flottan hos det flygbolag jag ska resa med. Den ingår i modellserien "Next generation" som började tillverkas 1997, och hittills har inget plan som ingår i den serien kraschat. Och då lyfter ändå en Boeing 737 var sjunde sekund någonstans i världen. Statistisken är på min sida.

Min rädsla är självklart obefogad, precis som de flesta paranoior. Men för att vara på den riktigt säkra sidan inhandlade jag receptfria sömntabletter preparerade med valerina. Det borde få mig att, lika lugn som en flinande buddha, möta alla tänkbara oförutsedda händelser.

Be nu en stilla bön för mig i kväll. Vi hörs om en vecka!

Inga kommentarer: